[Wikipl-l] 10 sposobów na popraw jakości Wikipedii

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Pią, 14 Mar 2008, 11:57:35 UTC

On 3/14/08, Wikipedysta Lajsikonik <> wrote:

>  > A co to ma do rzeczy?  Jakość Wikipedii nie cierpi z powodu stubów,
>  > haseł o "aktorkach" erotycznych czy stubów o pokemonach,
>
>  W pewnym sensie cierpi, bo gdy jakiemuś zainteresowanemu projektem
>  naukowcowi przyjdzie do głowy użyć linku "losuj stronę" to wylosowaniu
>  kolejno rozjazdu kolejowego, leśniczówki, fikcyjnej postaci z
>  III-ligowego komiksu, aktorki porno i trzech II-ligowych kopaczy
>  okrągłego przedmiotu raczej nie przystąpi do edytowania, pomyśli sobie
>  "ale śmietnik". Wyjście alternatywne: zlikwidować link "losuj stronę" ;)

Co za fałszywy, pseudo-inteligencki sposób patrzenia na rzeczy.  To
jest właśnie to o czym pisałem, bo "naukowiec' zobaczy 10 haseł
"nienaukowych" i się zniechęci...  A co jeżeli maniak pokemonów
zobaczy 10 haseł naukowych i się też zniechęci, bo pomyśli, że tu nie
ma dla niego miejsca?  To jest właśnie to fałszywe myślenie, które
zakłada, że są tematy gorsze i lepsze.  Nie ma takich tematów, są
tylko hasła gorsze i lepsze.

--
Michal "roo72" Rosa