[Wikipl-l] Fwd: Niewidomy a Wikipedia

Holek holek.n w gmail.com
Pią, 14 Mar 2008, 10:41:37 UTC

2008/3/14 Przykuta <>:
(...)
>  > 3. za największy mankament strony dla użytkowników całkowicie niewidomych
>  > można uznać brak alternatywy dźwiękowej dla
>  > obrazka, z którego należy przepisać litery przy rejestracji konta.
>  > Uniemożliwia to osobom niewidomym uczestnictwo w
>  > tej części serwisu.
to oczywiście sprawa dla developerów, nie dla nas :(
> [...]
>  > całą treść hasła (jako domyślne wyświetla
>  > się hasło Polska,) i dopiero po jego przeczytaniu dociera do pola
>  > wyszukiwania. Było by wygodniejsze, gdyby to pole
>  > znajdowało się nad wyświetlanym hasłem.
>  > 5. Podobne zastrzeżenie można mieć do tego, iż link do strony głównej
>  > znajduje się również na dole strony pod całą
>  > treścią wyświetlanego aktualnie hasła. Aby niewidomy użytkownik przy pomocy
>  > screenreadera mógł je łatwiej odnaleźć
>  > powinno być ono umieszczone na górze strony lub być oznaczone jako np
Właśnie dlatego ta zrobiono, aby screen-readery mogły od razu czytać
treść artykułu
>  > 7. Dla użytkowników słabowidzących dobrze było by wprowadzić przyciski
>  > powiększające czcionkę na całej stronie i zmieniające jej kolor, kontrast,
>  > kolor tła. Strona była by wówczas dostępna dla osób, które nie posiadają
>  > programów powiększających.
Jak przy trzecim punkcie. (Chociaż kiepsko widzę próby przekonania
devów do tego)
>  > 8. Niektórzy studenci słabowidzący zasugerowali również zmianę domyślnego
>  > koloru czcionki na ciemniejszy tak, aby odróżniał się on bardziej od tła.
Hm? Jest jakiś ciemniejszy od czarnego?

--
Michał "Hołek" Połtyn - holek.n w gmail.com - michal.poltyn w gmail.com
http://pl.wikipedia.org/wiki/User:Holek - http://pl-wikiblog.blogspot.com