[Wikipl-l] CAS zabrania używać swoich numerów identyfikacyjnych dla związków chemicznych.

Karol kamikaze007 w tlen.pl
Pon, 10 Mar 2008, 10:27:59 UTC

Dnia 8 marca 2008 18:21 "Tomasz Ganicz" <polimerek w gmail.com> napisał(a):

> Taka ciekawostka:
>
> CAS: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chemical_Abstracts_Service
>
> protestuje przeciw używaniu ich numerów identyfikacyjnych w Wikipedii
> w hasłach o związkach chemicznych, twierdząc, że mają do tego prawa
> autorskie (do samych numerów):
>
> http://wwmm.ch.cam.ac.uk/blogs/murrayrust/?p=997
>
> W związku z tym trwa dyskusja na anglojęzycznej Wikipedii czy nie
> usunąć tych numerów z infoboxów i zamienić je wszystkie numerami
> PubChem:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/PubChem

> [...]

Szkoda, że te numery znikną, w niektórych przypadkach po tym numerze najłatwiej zidentyfikować związek chemiczny, no a poza tym jednak sporo pracy w niektórych przypadkach trzeba było poświęcić na odszukanie tego numeru. No ale jeśli by nam pomogli z modyfikacją to byłoby super. Mamy teraz w identyfikacji PubChem jako osobny parametr tabelki, więc trzeba by całkowicie CAS usunąć a wypełnić niższą rubrykę. Edytując szablon, mogę w tej chwili wykasować ten wiersz a CAS się nie będzie wyświetlało.

Może to nie jest dożywotnia decyzja CAS:), może za 50 lat wydadzą zgodę, a może dałoby się ich przekonać teraz i taką zgodę uzyskać? A PubChem też ma takie prawa? żeby nie okazało się że niedługo nie będziemy mieli choć jednego numeru identyfikacyjnego.

Karol007