[Wikipl-l] zakaz fotografowania

Leszek Zur lzur w teczowe.eu.org
Nie, 9 Mar 2008, 16:28:47 UTC

Dziś wybrałem się rowerem do Pieszyc http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieszyce
Zrobiłem kilka zdjęć, między innymi to:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Pieszyce3.JPG
Jak je sobie powiększycie to na samym dole jest widoczna wisząca na
płocie tabliczka następującej treści:

"Robienie zdjęć i filmowanie zabronione. Jest to dozwolone tylko za
(nieczytelne) zgodą Kierownictwa zamku.
Zakaz publikacji zdjęć. Publikowanie zdjęć jest dozwolone tylko za
(nieczytelne) zgodą Kierownictwa zamku"

Tekst nie jest zbyt czytelny ale brzmiał mniej więcej właśnie tak.
Zaznaczam, że robiąc zdjęcia stałem na drodze publicznej.

I teraz pytanie. Czy złamałem prawo i czy właściciel obiektu ma prawo
wprowadzać tego typu zakaz ? W końcu to nie obiekt wojskowy.

Lzur