[Wikipl-l] Wybór arbitrów KA

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Nie, 9 Mar 2008, 00:23:54 UTC

On 3/9/08, Paweł Filipek <> wrote:

>  Roo, KA oczywiście nie ma podstawy prawnej, bo podstawa prawna nie jest
>  potrzebna. KA ma za swoją podstawę konsensus społeczności. Społeczność

Na ten temat Janusz przecież napisał, że ten konsensus w obecnej
formie jest, hmm, lekko wydumany.

> [...]
>  potrzebna, dlatego ją wprowadziliśmy. Do tego społeczność zachowuje
>  kontrolę nad KA wypracowując szczegóły jego mandatu i co pół roku
>  uzupełniając jego skład. Jeśli chciałeś mieć wpływ na regulacje
>  dotyczące KA, szkoda że nie wziąłeś udział choćby w ostatniej dyskusji
>  nad reformą KA. Oczywiście to nie znaczy, że masz teraz siedzieć cicho i
>  się nie odzywać, ale może zgodzisz się z tym, że otwieranie dyskusji w
>  kilkanaście dni od zamknięcia, czy raczej "wymarcia", poprzedniej
>  dyskusji, jest mało fortunne i raczej nie wróży sukcesu.

Jak już napisałem wcześniej - wtedy nie miałem w tej sprawie nic do
powiedzenia bo nie wiedziałem wystarczająco dużo na temat KA, w jaki
sposób działa i jak to się je, wolałem poczekać na rozwój wydarzeń i
zobaczyć jak to będzie działało.

>  Oczywiście KA jest sądem społecznościowym na Wikipedii. Nazwa ma jednak
>  znaczenie drugorzędne. Nie jest tak ważne, jak coś się nazywa, ale co
>  robi. Możemy Komitet Arbitrażowy nazwać Wikisądem, agorą, starszyzną
>  plemienia, radą wyspy, itd. Za nazwą KA przemawia to, że już się
>  przyjęła oraz stosuje się ją na innych Wikipediach. Dobrze jest mieć
>  nazwę rozpoznawalną nie tylko przez nas samych.

'When I use a word,' Humpty Dumpty said, in a rather scornful tone,'
it means just what I choose it to mean, neither more nor less.'
'The question is,' said Alice, 'whether you can make words mean so
many different things.'
'The question is,' said Humpty Dumpty, 'which is to be master - that's all.'

(- Gdy ja używam jakiegoś słowa - powiedział Humpty Dumpty z przekąsem
- oznacza ono
dokładnie to, co mu każę oznaczać... ni mniej, ni więcej.
- Pozostaje pytanie - powiedziała Alicja - czy potrafisz nadawać
słowom tak wiele rozmaitych znaczeń?
- Pozostaje pytanie - powiedział Humpty Dumpty - kto ma być panem...
to wszystko.)

Oczywiście, że możemy sobie jak Humpty zdefiniować w dowolny sposób
znaczenie słów KA, ale argument o "rozpoznawalności" nazwy jakoby
podobnej do innych języków nie jest specjalnie poważny.

--
Michal "roo72" Rosa