[Wikipl-l] Bibliografia

Marcin Cieslak saper w system.pl
Pią, 7 Mar 2008, 20:39:17 UTC

PMG wrote:

> Pytanie:
> Czy osoba "z zewnątrz" może przyciąć osobie piszącej dane hasło
> bibliografię ? Czy też nikt kto nie pisał nie powinien tego tykać bo to
> jest dowód na to skąd się brało informacje i możliwe że coś ważnego
> utnie się ?

O ile wiem to w polskich opracowaniach naukowych bibliografią nazywa się
wykaz literatury przedmiotu, nie muszą to być źródła użyte do konkretnej
pracy (tu: artykułu). Jeden z poradników dla autorów prac magisterskich
zaleca nie przesadzanie z wykazaniem literatury, aczkolwiek stwierdza,
że czasem dobry przegląd bibliograficzny na końcu pracy jest wartością
samą w sobie.

Uważam, że powinniśmy to zostawić. Jak pojawi się Batuta z przeszłością
w Batalionach Chłopskich to będzie jak znalazł.

Co do wielkości artykułu - cóż, każdy pisze na ile ma czasu. Pamiętajmy
również o konieczności krytycznej oceny źródeł - popatrz na rok wydania
tych prac i może się domyślisz, dlaczego były tak chętnie wydawane.

--Marcin