[Wikipl-l] Teczki, gierki, kontrwywiad

Przykuta przykuta w o2.pl
Sob, 1 Mar 2008, 09:52:24 UTC

Taa, a już ktoś pisał o rzucaniu teczkami jako źródłami - lepsze to niż podawanie Wikipedii w tych teczkach, ale skoro się podaje wiki, no to... :)) Ale to już przerabialiśmy. Teraz coś na deser.

Wczoraj po północy Rzeczpospolita puściła taki oto artykuł:

http://www.rp.pl/artykul/100259.html

Ostatni śródtytuł brzmi: "Gra Wikipedią" a dotyczy tych dwóch panów:

http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Kossecki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Waldemar_Kuczy%C5%84ski

Ale i artykułu o pierwszym z nich. Co ciekawe pierwszy z panów nawet dziennikarce zarzucał, że wstawiała o nim kontrowersyjne treści itd. No to sobie przejrzałem historię artykułu. Hasło było rozbudowywane właściwie przez jednego usera, który w tym temacie się uaktywnił szczególnie od 6 lutego do wczoraj (może poczekam na dalszy ciąg?):

http://tinyurl.com/2qscs7

Jedyny merytoryczny wkład, nie dokonany w tym czasie przez, niego jest tu:

http://tinyurl.com/2tkzs6

Cudo, no nie? Krakowskie IP. Zerknijcie szczególnie na przypisy i bibliografię. Oko wikipedysty się przyzwyczaja, że jeśli jest sporo refów i bibliografii, to wszystko ok. A tu jak widać OR na ORze.

Nie wnikam co do meritum tej "konspiracyjnej" ;) działalności w wiki, ale jeśli w bibliografii zalogowany user wstawia akta spraw, to chyba się z nimi zetknął. Jeśli ktoś pisze o publikacji, która dopiero będzie (lol) to chyba jest człowiekiem, który jest blisko z tą osobą związany, albo w ddruga stronę - śledzi ją :). Nie wiem, może ktoś używa Wikipedii jako narzędzia do wprowadzenia w czyn czyichś teorii.

Teorie spiskowe bywają bardzo pogmatwane - im więcej gmatwaniny, tym... No, nie gmatwam :). Warto by pogadać jednak z Markiem Banachem - fajny nick (dzięki teoriom spiskowym wietrzę spisek). A co do IP - Who is mówi "netname: FUTURO-MAN"

Idę popracować w kontrwywiadzie. Hehe

przykuta

P.S. A wydawało mi się, że jedyny żyjący obecnie w Polsce futurolog to Przewodas. Wikiskaner by się przydał.