[Wikipl-l] Marian Kisiel

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Sob, 26 Sty 2008, 16:46:08 UTC

Peter Domaradzki pisze:

> się na molo", podczas gdyod dawna jest "mój album" i "na molu". To samo

Album - oczywiście, ale przynajmniej ja nadal powiedziałbym "spotkajmy
się na molo". Nie czuję się jednak znawcą języka polskiego.

> dotyczy nazwisk: Koć - Kocia, Kisiel - Kisiela, Kopeć - Kopcia itd. Znacznie

Odmieniać też nie zawsze jest łatwo: moje nazwisko nie sugeruje żadnej
innej odmiany, ale dlaczego Kisiel - Kisiela a nie Kiśla, a jednocześnie
Kopeć - Kopcia, a nie Kopecia?...

--
Być dobrym jest szlachetnie. Lecz uczyć innych jak oni mają być dobrzy
jest jeszcze szlachetniejsze i nie wymaga tyle wysiłku.