[Wikipl-l] Wandalizmy

szwedzki suidisz w gmail.com
Pią, 25 Sty 2008, 19:13:58 UTC

2008-01-25 (20:04:49) Wiki Krytyk wrote:

> Obawiam się, że znam zasady lepiej niż niejeden wikipedysta. I wiem,
> że część z zasad jest wzajemnie sprzeczna, część jest łamana na
> porządku dziennym przez administratorów i nie tylko itd. M.in. ta
> wiedza powoduje, że jestem po tej stronie, po której jestem.

Obawiam się, że nie rozumiesz, że zasady w projektach internetowych
(w których istnieją społeczności) nie bardzo mają się do zasad w tzw.
świecie rzeczywistym, choćby dlatego, że nie są z definicji opresyjne.
Projekty zawsze będą się miotać między dwoma biegunami - mnożeniem zasad (czyli
biurokratyzacją) i nadmiernym naginaniem, spowodowanym ślepą wiarą w
tzw. zdrowy rozsądek. Większość osób machających sysopom zasadami
przed nosem przenosi podejście z realu nie mając zielonego pojęcia
choćby o tym, jak się w tym realu intepretuje prawo (wykładnia
funkcjonalna i celowościowa) i jak je egzekwuje.

Nie muszę też chyba dodawać, że postawa "wiecznego krytyka", który listuje
nieprawidłowości i spisuje na ich temat elaboraty w realu bywa
nazywana "pieniactwem" a w sieci "trollingiem". Postępując w ten sposób przylepiasz
sobie łatkę frustrata i tak właśnie jesteś traktowany.

szw.