[Wikipl-l] blog korektora

Gemma studio w gemma.edu.pl
Sob, 19 Sty 2008, 20:16:40 UTC

> Do tego to akurat są boty - oczywiście nadzorowane przez ludzi, bo
> cytaty etc.
> Picus viridis

Od tego NIE SĄ BOTY. Strach pomyśleć ile rzeczy zniszczono na Wikipediii
wprowadzając błędy botami w ten sposób.
- tytuły publikacji
- tytuły dzieł sztuki
- cytaty
- przykłady
- pewnie jeszcze coś pominąłem.

Rany... jak możecie z takim stażem na Wikipedii proponować boty do zmian
ortograficznych. To się nie sprawdza. Ludzie, co prawda, deklarują, że
sprawdzają po swoich botach, ale tak na prawdę nie wiedzą co mówią. Takie
myślenie życzeniowe - sprawdzanie po własnym bocie oznacza, że sobie
przelecą wzrokiem ekran i d... blada. Komu by się chciało to robić
solidnie - to jest blokada psychiczna, bo nie po to jest superszybki bot,
żeby potem marnować kwadranse na sprawdzanie. W dodatku połowy rzeczy i tak
nie widać w zmianach (lub widać bardzo słabo) - chodzi o interpunkcję i
spacje.

Polecam link, w którym znalazłem sporo błędów w niewielkiej akcji bota
Pędzicha (przy czym nie personalnie, akukrat ten link znam, ale to jest
sprawa powszechna wszystkich operatorów botów w kwestiach ortograficznych).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_wikipedysty:Wpedzich/Archiwum07#B.C5.82.C4.99dy_bota

A co będzie, gdy jakiś bot przeora całą Wiki?

Beno