[Wikipl-l] Lepszy brak stuba

Witek witekkrypczyk w gmail.com
Czw, 17 Sty 2008, 22:24:37 UTC

17-01-08, Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał(a):

> To akurat można na początek zrobić botem - szkoda angażowania ludzi w tę akcję - zgłosiłem już takie zadanie. W tym przypadku automatyzacja nie przyniesie felerów - jeśli bot będzie wywalał te szablony z haseł liczących ponad 5kb tekstu. Potem można pomyśleć o 4kb...
>
> Były argumenty, że z haseł takich jak Polska 5kb to nie jest wcale dużo, ale na szczęście te hasła już dawno nie są stubami. Botem można by też zlistować wszystkie substuby. Inkluzjoniści mieliby powiedzmy 14 dni na ich rozbudowę, a potem... Co wy na to?

Tylko po co dawać stuby, jeśli kryterium ma być liczba znaków? Od tego
jest catscan. Lepiej było by oznaczać artykuły, które mają mało treści
jak na temat.

Przykładowo http://pl.wikipedia.org/wiki/AIGLX i
http://pl.wikipedia.org/wiki/Redukcja_szk%C3%B3d to dla mnie stuby,
ale już choćby http://pl.wikipedia.org/wiki/Diplopterys_cabrerana czy
http://pl.wikipedia.org/wiki/CTorrent to dla mnie artykuły
wystarczająco opisujące swój temat.

Pewnie dało by się to w miarę rozsądnie zrobić botem, ale nie tylko na
podstawie długości artykułu. Wagę tematu można by oszacować chociażby
wyliczając dla wszystkich artykułów coś ala PageRank, ale wewnątrz
wiki. Przy okazji można by wtedy robić listę artykułów wymagających
najpilniejszej rozbudowy i najważniejszych nieistniejących artykułów,
najlepiej posortowaną według kategorii. Tylko, że to wymagało by sporo
czasu i umiejętności, więc wątpię, czy komuś będzie się chciało.