[Wikipl-l] Przypisy

Michał Buczyński sandbox w o2.pl
Czw, 17 Sty 2008, 06:55:08 UTC

Dnia 16 stycznia 2008 22:01 Holek napisał:

> Te szablony cytowania są po to, aby właśnie zunifikować to, jak
> przypisy mają być wyświetlane. Chodzi o to, aby były zgodne z polską
> normą bibliograficzną i na to właśnie te szablony mają pozwolić. No
> ale co z tego, skoro zawsze ktoś się wyłamie i powie "A co mnie jakaś
> tam norma jakiegoś ISO obchodzi?/ISO? ISO?

Czytelnik może tak pomyśleć, bo w tym kraju norm podawania przypisów czy bibliografii stosowanych jest całkiem sporo i środowiska naukowe - czyli użytkownik przypisów i bibliografii - mają z mojego doświadczenia w "głębokim" poważaniu normy ISO. I nic dziwnego, skoro egzekwowalność tych "norm" jest zerowa. Nie twórzmy więc iluzji jedynie słusznego wyboru, bo go nie ma.

Nie ma jednego standardu formatowania i prawdę powiedziawszy nie mam pewności, czy mamy przyjąć jeden obowiązujący na Wikipedii (a potem naginać autorów poszczególnych dziedzin gdzie obowiązują inne zasady, by się dostosowali / poprawiać po nich), czy też dopuścić ich różnorodność na Wikipedii. Prawdę rzekłszy i tak źle, i tak niedobrze.

Na deser: W dodatku na wiki wisi coś takiego...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Formatowanie_informacji_bibliograficznych_w_biografiach_autor%C3%B3w

Pozdrawiam,

michał "a.m." buczyński