[Wikipl-l] Przypisy

Karol kamikaze007 w tlen.pl
Śro, 16 Sty 2008, 22:11:53 UTC

> Jeśli już to tylko proponowałbym {{przypis|coś tam}}, tak aby nie
> gmatwać i ułatwić zapamiętanie.
>
> A w ogóle to należałoby zrezygnować z formy "przypis" bo jest myląca.
> Źródło to nie przypis, a przypis to nie źródło. Nie wspominając już o
> tym, że w encyklopedii nie powinno być miejsca na przypisy, bo
> wszystko da się opisać albo w tekście (nie mamy ograniczeń co do
> objętości) albo wikilinkami.
>
> Czyli docelowo {{źródło|coś tam}}  i  {{bibliografia}} zamiast
> {{przypisy}} na końcu (chociaż to pewnie dość łatwo byłoby wstawić
> [...]

Zgadzam się forma "przypis jest trochę myląca" myślałem nad rozdzieleniem przypisów od bibliografii, z czego te ostatnie nie uważam żeby były całkiem zbędne bo czasem są bardzo potrzebne, a obecne przypisy zawierające źródła coraz częściej w ładnie formatujących szablonach to de facto bibliografia, którą obecnie mam ochotę oszablonować (jako sekcję) z pomniejszoną czcionką, tak żeby współdziałała z odnośnikami do tekstu oraz z tymi obecnymi  , a do przypisów zrobić tak jak jest na en wiki pod tabelą:

http://en.wikipedia.org/wiki/ASCII#ASCII_control_characters

a zrobione jest za pomocą szablonu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Ref_label

Pozdrawiam,