[Wikipl-l] transkrypcja Indie/hinduizm

Przykuta przykuta w o2.pl
Wto, 8 Sty 2008, 17:11:31 UTC

Zostałem poproszony przez wikipedystę Indu o wyrażenie opinii na temat:

http://tinyurl.com/ynmh3y

jako osoba z zewnątrz, która mogłaby się wypowiedzieć w sposób neutralny. Musze przyznać, że nieco mnie to przytłoczyło, a użytkownik chciałby, aby dyskusja się już zakończyła, by zając się  edytowaniem artykułów. Wymieniliśmy kilka maili. Dodatkowo chciał popoprawiać artykuły o hinduizmie, bo wisi tam jego znaniem POV - przechył w stronę Kryszny (podkreślam pozytyw tego usera ;). Zerknijcie na stan dyskusji - trochę to narosło, a może rzeczywiście się da przyspieszyć. Pisał, jakby potrzebował legitymacji do zatwierdzenia tych zaleceń - rzadko dziś spotykana zaleta.

Ale głównie prosiłbym językoznawców o zerknięcie - bo problem transkrypcji jest u nas dość stary i często wywołuje emocje. Wcześniej szło to w kawiarence, ale nie wszyscy tam zaglądają, dlatego puszczam tu.

przykuta