[Wikipl-l] Logo PZPR

Paweł Zienowicz pawel.zienowicz w wp.pl
Nie, 6 Sty 2008, 02:39:36 UTC

> na Commons rozpoczela sie dyskusja nad usunieciem loga PZPR-u
> http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Deletion_requests/Image:POL_PZPR_logo.svg

> Jesli ktos wie cos wiecej na temat mozliwosci uzywania tego loga i
> licencji, na jakiej powinno byc to zamieszczone, to prosze o udzial w
> dyskusji ~~~~

Cytaty ze strony: http://pl.wikipedia.org/wiki/Socjaldemokracja_Rzeczypospolitej_Polskiej
"SdRP przejęła majątek PZPR."
"SdRP weszła w 1991 roku w skład koalicji partii i ugrupowań
lewicowych Sojuszu Lewicy Demokratycznej (SLD). W 1999 roku po
przekształceniu SLD w jednolitą partię Socjaldemokracja RP
samorozwiązała się."

Co na moje wyczucie oznacza, że jeżeli logo było własnością PZPR, a
zapewne je u kogoś zamówiło/kupiło, to jest ono obecnie własnością
SLD. Przeszukałem dwie bazy:
http://www.uprp.pl/patentwebaccess/
http://pl.espacenet.com/
i ten znak nie jest zarejestrowany jako zastrzeżony znak towarowy,
czyli SLD nie chce się już nim posługiwać.

Wydaje mi się, że można zwrócić się do SLD z pytaniem o prawo
własności, jako spadkobiercy PZPR - wtedy sprawa zostanie w pełni
wyjaśniona.

--
Z poważaniem,

Paweł                            mailto:pawel.zienowicz w wp.pl