[Wikipl-l] rzymskie cyfry-liczby

Michał Buczyński sandbox w o2.pl
Czw, 3 Sty 2008, 20:55:55 UTC

Moim zdaniem mam pełną rację.

Liczby - pojęcie matematyczne - niezależnie od zapisu są jedne (możemy je dzielić dalej według swoich własności jako idei na liczby naturalne, całkowite, parzyste, kardynalne.. - ale to już inna bajka).

Są natomiast różne sposoby zapisu. Po pierwsze systemy (by wymienić dwójkowy, dziesiętny, szesnastkowy...).
Po drugie sposób zapisu ułamków itp.
Po trzecie różne cyfry ("arabskie", rzymskie etc.).

A więc cyfra rzymska, a liczba co najwyżej zapisana metodą starożytnych Rzymian. :)

Pozdrawiam,
a.m.