[Wikipl-l] Slowko o przejrzanych

Daniel ~ Leinad danny.leinad w gmail.com
Czw, 25 Gru 2008, 21:55:16 UTC

To ja może trochę poruszę tematów...

1. Mnie z kolei zastanawia dlaczego wiele osób mających kilka tysięcy
edycji nie ma uprawnień (są różne przypadki, które sprawiają, że
automat nie może ich przyznać) i nie składają wniosku o uprawnienia?

Nie chce im się? Nie wiedzą, że jest taka możliwości? A może coś jeszcze?
Wydaje mi się, że trochę za szybko poznikały informacje z sitenotice i
anonnotice... ;/ (już nawet z nauczycieli i wykładowców
zrezygnowaliśmy? :| )

2. Jeśli chodzi natomiast o tempo oznaczania, to z pewnością jest brak
nawyku, dlatego też wspólnie z Niemca ostatnio torpedowaliśmy Bugzillę
o parę usprawnień, a także wymyśliłem by link "(przejrzyj)" dać na
żółtym tle (co o dziwo zaowocowało wieloma komentarzami, że jest to
zbędny zabieg).

3. Zdarza się, że pojedyncze artykuły wiszą 30, 40 godzin i
najczęściej jest to duży kawał tekstu lub drobne wtrącenie i IMHO
wydaje mi się, że redaktorzy boją się, że oznaczą tekst zupełnie
zmyślony dla zabawy. No i tutaj chyba jest problem czy kwalifikujemy
to jako wandalizm?

4. Ostatnio trochę czytelność OZ-etów popsuły czerwone wykrzykniki
pojawiające się także przy stronach z poza przestrzeni nazw, które są
objęte wersjami przejrzanymi. Jest to związane z tzw. patrolowaniem
stron, które kiedyś było dostępne jedynie dla administratorów i
jedynie z poziomu strony specjalnej "Nowe strony" (z patrolowania
stron zasłynął nam PMG ;) ).
Co udało się zrobić:
Częściowo udało mi się nakłonić, aby przy włączonym rozszerzeniu
FlaggedRevs ograniczyć funkcję patrolowania stron - obecnie w
przestrzeniach nazw, które nie są objęte wersjami przejrzanymi
wykrzykniki pojawiają się tylko przy nowo utworzonych stronach, a
każda kolejna edycja na takiej stronie jest domyślnie oznaczna jako
"sprawdzona" (patrolled).
Jak ja to widzę:
Uważam, że funkcja patrolowania zupełnie powinna być wyłączona przy
wersjach przejrzanych, w końcu społeczność włączając wersje przejrzane
przedyskutowała, które przestrzenie nazw chce chronić przed wandalami
i wie, które nie są narażone. Poza tym kto jeszcze ma czas na
"patrolling"? Jako pl.wiki możemy wnioskować o wyłączenie.

5. Na stronie o przyznanie uprawnień pojawiło się już kilka wniosków o
przyznanie uprawnień dla osób, które nie posługują się językiem
polskim, a regularnie dodają interwiki. Ja na mojej testowej wiki
zaproponowałem dodanie nowego typu uprawnienia, nazwanego roboczo
"autoRedaktor" i działającego podobnie jak bot - tzn. jeśli przed jego
edycją była wersja oznaczona, to jego też zostanie automatycznie
oznaczona, ale jeśli w międzyczasie edytowała osoba bez uprawnień
redaktora, to edycja autoRedaktora dołączy do oczekujących na
przejrzenie. AutoRedaktor nie posiada przycisku do ręcznego
oznaczania.

Liczę, że komuś zechce się przeczytać co napisałem i chociaż część
wątków uda się przelać do Kawiarenki i wypracować wspólne wnioski.

 Leinad