[Wikipl-l] Lista autorów, którzy zmarli w 1938

Ejdzej Wikipedysta ejdzej.wikipedysta w gmail.com
Pią, 5 Gru 2008, 08:55:15 UTC

W dniu 4 grudnia 2008 19:23 użytkownik Bea <beax.wiki w gmail.com> napisał:
> ale zaraz zaraz....
> Jeśli chciałabym wydać "Pana Tadeusza" imć Mickiewicza, który umarł już
> dawno temu,
> to CHYBA nie mogę tego zrobić ot, tak sobie - tylko muszę zapłacić myto
> (zaiksowi ?)

Funduszowi Promocji Twórczości: art. 40 oraz art. 111-114 ustawy.
http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_(ustawa)

Kierowanie takim Funduszem to musi być niezłe zajęcie: pieniądze
wpływają same, rozdziela się je uznaniowo...

> kiedyś już była na ten temat dyskusja i tak to zrozumiałam
> że prawo zazwyczaj nie działa wstecz, ale akurat prawo autorskie w Polsce
> jest inne....
>
> niech mnie ktoś uświadomi

To nie jest działanie wstecz: opłata jest pobierana za to, co wydajesz
teraz. Obecnie o ile pamiętam, jak np. kupujesz album z obrazami
Matejki, to 5% ceny trafia do FPT. FPT żywi się też ryczałtem od
nośników danych.

A wracając do Wikipedii:czy Helion zapłacił haracz FPT za materiały
Public Domain znajdujące się na Wikipedii DVD? :)

--
Wikipedysta:A.J.