[Wikipl-l] Usuwanie dat

filip_em Gazeta.pl filip_em w gazeta.pl
Czw, 4 Gru 2008, 05:04:57 UTC

Jak dla mnie ten trend usuwania linków jest wręcz szkodliwy. Dużo
> linków podnosi PR, tworzy sieć odwołań, ułatwia znajdowanie pokrewnych
> tematów. To dzięki linkom Wikipedia jest tak wysoko w Google.

Jakieś źródło na  to? Bo jeśli więcej linków= lepiej, możemy robić
linkowania wielokrotne, linkować rzeczowniki do wikisłownika itd.

Opierałem się na moim doświadczeniu jako czytelnika wikipedii od ok. 3 lat
(nie pamiętam żebym przeszedł do hasła o dacie z artykułu), gdy popatrzeć na
http://wikistics.falsikon.de/latest/wikipedia/pl/ widać, że hasła te są mało
popularne (w pierwszym tysiącu zaledwie kilka dat, raczej bieżące (11
listopada, 2007, 2008). Przy tak gęstym linkowaniu dat możnaby się
spodziewać więcej wejść. Przeciętnie dla jednej daty to jest około 60-100
wejść na dzień.

Do mnie argumenty z
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Overlinktrafiają. Mmay dużo
haseł w których linkowanie jest bez głowy, a gdy
wszystko jest na niebiesko, równie dobrze mogłoby tego nie być.

Filip