[Wikipl-l] FlaggedRevs

Marek Kozakowski marek.kozakowski w gmail.com
Śro, 3 Gru 2008, 09:29:18 UTC

W dniu 3 grudnia 2008 10:12 użytkownik Paelius <paelius w gmail.com> napisał:

> Żeby potem podobne mu wisiały na wiki przez kilka miesięcy i dłużej,
> bo ktoś zaznaczył jako sprawdzone - byle szybciej, bo musimy mieć jak
> najwięcej sprawdzonych? A potem przez następne kilka miesięcy będzie
> sobie taki potencjalny wandalizm wisiał, bo kolejni redaktorzy będą
> tylko porównywać z poprzednią, sprawdzoną wersją? A że pierwsze
> sprawdzenie mogło być właśnie z powyższego powodu do chrzanu, to ów
> potencjalny wandalizm będzie się ciągnął. Przy takim podejściu
> zaczynam się szczerze zastanawiać czy na pewno polska wikipedia
> [...]

Ależ nie ma co się gorączkować. To był przykład tego, jak bardzo
potrzebne są wersje przejrzane - cluebot nie wszystko wyłapie, często
też nie działa. Na OZ czasami niestety są pustki jeśli chodzi o opiekę
administratorów (niech nikt mi potem nie mówi, że "nie potrzeba
kolejnego OZetowca" - bo potrzeba wielu jeszcze, a kto tego nie wie,
niech czasami wejdzie na OZ). Podany przykład miał tylko zilustrować
sytuację, że artykuł Socrealizm nie został przejrzany, więc przez
godzinę kilku(nastu) czytelników Wikipedii widziało takiego, za
przeproszeniem, babola.

Nie rozumiem jednak, dlaczego wcześniej wszyscy czuli się zwolnieni z
czytania i poprawiania artykułów na Wikipedii. Dlaczego nikt nie
otwierał jakiejś kategorii i nie poprawiał wszystkich w niej
znajdujących się artykułów? A obserwowane? Myślałem (chyba naiwnie),
że każdy ma kilkaset - albo nawet kilka tysięcy - artykułów w
obserwowanych i pilnuje ich jakości, wikiskładni, poziomu
merytorycznego. Takie artykuły można chyba oznaczyć od razu? A jeśli
nie, to po co się je obserwowało?

I skąd to założenie, że po oznaczeniu artykułu jesteśmy znowu
zwolnieni z czytania i poprawiania już przejrzanych haseł?

Awersowy