[Wikipl-l] Absurdy polskiej kultury - akcja Histmag.org

Kamil "Gardomir" Janicki gardomir w o2.pl
Wto, 22 Kwi 2008, 12:17:25 UTC

Piszesz Polimerku:

"Ty chcesz uzyskać prawo do
wykonywania zdjęć na wyłączność Twojego projektu, tak żebym ja nie
mógł z tego skorzystać, bo mi tego zabronisz, a ja chce mieć zdjęcia,
które każdy będzie mógł w przyszłości użyć - w tym również Twój
projekt."

Powiedz mi, dlaczego kompletnie przeinaczasz fakty? W artykule przecież napisałem:

"

Dlatego postulujemy:

1. Ograniczenie wygórowanych opłat za fotografowanie.
2. Zniesienie zakazów fotografowania w odniesieniu do fotografii
amatorskich.
3. Określenie przejrzystych zasad udostępniania zbiorów do
fotografowania, które dotyczyłyby wszystkich muzeów państwowych w kraju.
4. Umożliwienie wykonywania zdjęć nieodpłatnie lub za niewielką opłatą:
fotografom polskiej Wikipedii, naukowcom, dziennikarzom obywatelskim i
członkom inicjatyw społecznych mających na celu propagowanie polskiej
kultury i historii."

Gdzie tu w ogóle jest mowa o wykonywaniu zdjęć na rzecz Histmaga albo o
jakiejś wyłączności? Postulujemy umożliwienie wykonywania fotografii
amatorskich każdemu, a profesjonalnych wszystkim spłecznym inicjatywom,
w tym szczególnie Wikipedii. O Histmagu nawet nie wspominałem. Dodam, że
jest mi wręcz przykro, że tak skrajnie przeinaczasz rzeczywistość w
sytuacji, gdy od dawna większość fotografii wykonywanych przez
redaktorów Histmaga trafia na commons, a spora część naszych redaktorów
jest wikipedystami.

PS> Mógłbym dyskutować o tym jak wygląda praca w naszej redakcji i czy
serwis jest komercyjny czy nie, ale to *nie ma żadnego związku z tematem*.

Kamil "Gardek" Janicki