[Wikipl-l] Odp: "Więcej kobiety w sieci" - notka w Przekroju

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 14:54:54 UTC

Przykuta pisze:
> O tym, że są przekierowania Wikipedystka itp. sprawy warto panie poinformować :)

O, pewnie! Szkoda tylko, że oprogramowanie jest trochę toporne i zawsze
przekierowuje bezszelestnie do jedynej słusznej formy "Wikipedysta".
Skoro język polski uznaje formę żeńską, to powinno się też dokładnie tak
wyświetlać, jeśli ktoś korzysta z takiego linka.

> A swoją drogą - to już rozmawiałem z liderką projektu, zanim na wiki powstał.

No proszę, mnie także Clau (tak się domyślam, nie pytałem jej o nicka)
pytała parę dni temu o to, jak się poruszać w kategoriach na Wikipedii w
sensie nadawania nazw i dzielenia na podkategorie.

Fajnie, że się pytała. Mam nadzieję, że będą również umiały (i umieli,
bo zapewne istnieją także feminiści) dyskutować - sam im doradzałem
dyskusję na Kawiarence w sprawie stosowania końcówek. Spodziewam się, że
nie będzie łatwo, ale skoro jest taki problem, to należy wypracować
konsensus językowy. Oczywiście część rzeczy będzie prosto kategoryzować
- np "aktorka", "dziedziczka" czy "kierowniczka" są słowami uznawanymi w
języku polskim.

--
Byæ dobrym jest szlachetnie. Lecz uczyæ innych jak oni maj¹ byæ dobrzy jest jeszcze szlachetniejsze i nie wymaga tyle wysi³ku.