[Wikipl-l] biografie

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 29 Wrz 2007, 08:17:37 UTC

29-09-07, Wlodzimierz Holsztynski <sennajawa w gmail.com> napisał(a):
> Wciąż w wikipedii brak wielu-wielu biografi.
>
> Proponuję, żeby polska wikipedia zgłosiła się
> na wpół oficjalnie do towarzystw naukowych
> z prośbą o poczuwanie się do wprowadzenia
> biografii polskich naukowców do wikipedii
> systematycznie. Bo to, że na przykład nie
> ma w wikipedii matematyka Aronszajna jest
> po prostu wikipskandalemedycznym. Czyli już
> na literę A mamy braki. Polskie Twoarzystwo
> matematyczne mogłoby postaraż się o umieszczenie
> krótkich choćby biografii zarówno wszystkich
> wielkich uczestników polskiej szkoły matematycznej
> sprzed 2 Wojny Światowej, jak i wszystkich profesorów
> [...]

To po prostu napisz do nich, jak Cię to boli. A biografie też każdy
może pisać.  Tu masz adres ich strony WWW:

http://www.ptm.org.pl/

Nie wiem jak to jest z matematykami - ale np: w Polskim Towarzystwie
Chemicznym średnia wieku jest gdzieś ok 50 lat - a średnia wśród
członków władz to coś koło 60 i ogólne zrozumienie dla tego co się w
internecie dzieje jest wśród nich szczątkowe.

Jest niby sekcja młodych - tych kiedyś próbowałem zainteresować
Wikipedią - ale z miernym skutkiem. Łatwiej jest znaleźć
wartościowych, potencjalnych autorów np: na forach dyskusyjnych i
listach usenetowych. Np: jako aktywny uczestnik grupy
nntp://pl.sci.chemia - udało mi się parę osób z tej listy zachęcić do
współtworzenia Wikipedii. Najlepsza metoda to odpowiadanie na różne
pytania, które tam się pojawiają linkami do haseł w Wikipedii.

Generalnie - jak Cię boli, że czegoś w Wikipedii nie ma - to zamiast
marudzić po prostu to napisz.Jak nie masz wiedzy - to idź do
biblioteki albo kup sobie książkę. Zakup książki może Ci nawet
zafundować Stowarzyszenie Wikimedia Polska w ramach wikikonkursu,
którego III edycja akurat się kończy.

http://pl.wikimedia.org/wiki/Wikikonkurs

--
Tomek "Polimerek" Ganicz