[Wikipl-l] na przykład "mathematics"

Wlodzimierz Holsztynski sennajawa w gmail.com
Sob, 29 Wrz 2007, 01:54:03 UTC

On 9/26/07, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> wrote:

> Natomiast artykuł w en podaje po prostu
> konkretne fakty o matematyce i daje pogląd na to czym dawniej  i
> współcześnie zajmowali się matematycy oraz co z tego wynika dla reszty
> ludzkości.

Nie jest z tym tak dobrze. Narzuca ten artykuł kiepski dogmat, legalizuje
lipe.

Jakbyś wziął 100 losowo wybranych czytelników i dał im
> nasze hasło i tłumaczenie tego z Wikipedii-en, to 99 z nich jako
> lepszy z całą pewnością wybrałoby ten z angielskiej.

Nie muszę nikogo pytać. Polski artykuł był (i chyba dalej jest) bez sensu,
powoduje mdłości (angielski też :-). W dyskusji napisałem, że uzunąłbym go,
ale że go  nie ruszę. Udziela mi się Wasze konstruktywne i nastawione na
kompromisy (w ramach rozsądku) nastawienie, więc jednak spróbowałem trochę
to poprawić. Kto ma ochotę niech zajrzy, bo może niepotrzebnie się tym
zająłem, może uznacie, że wcale niczego nie ulepszyłem. Samo założenie tego
artykułu jest chore, trudno to uzdrowić.

Pozdrawiam,

    Wlodek