[Wikipl-l] top100

Artur Fijałkowski wiki.warx w gmail.com
Czw, 27 Wrz 2007, 15:32:46 UTC

Wczoraj, z okazji 6. urodzin polskojęzycznej Wikipedii rozpocząłem
Wikiprojekt:top100[1].

Istotą tego projektu jest obserwacja, że kilkaset najpopularniejszych
haseł ma po kilka tysięcy wyświetleń dziennie, więc są one w naturalny
sposób dla czytelników istotne oraz mają kluczowy wpływ na
postrzeganie projektu. Dlatego warto, aby artykuły te posiadały jak
najlepszą jakość.

Jak łatwo się domyśleć celem naszym będzie doprowadzenie do granic
możliwości jakości artykułów (najlepiej AnM, DA, itp.)

Wczoraj wygenerowałem listę (o metodyce później) prawie 100 haseł, na której:
* jest 5 AnM
* są 2 stuby
* jest kilka artykułów ze stubami sekcji
* jest jeden disambig

Opis metodyki:
Lista powstała na podstawie Wikicharts[2] z ostatnich 9 miesięcy
(tylko 2007 rok ;) dla przestrzeni głównej, na liście są tylko
artykuły, które pojawiły się conajmniej przez 3 miesiące (dla
sezonowców zrobię inną listę). W rankingu użyłem tylko miejsca na
liście, które następnie uśredniłem po ilości miesięcy w rankingu dla
danego arta (statystyki wejść nie są wg mnie zbyt godne zaufania, a
jedynie względne proporcje ;).

Serdecznie zachęcam wszystkich do wzięcia poszczególnych artykułów pod opiekę ;)
AJF/WarX

[1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Top100
[2] http://tools.wikimedia.de/~leon/stats/wikicharts/?wiki=plwiki