[Wikipl-l] GDJ

Wlodzimierz Holsztynski sennajawa w gmail.com
Śro, 26 Wrz 2007, 13:23:00 UTC

On 9/26/07, Radomil Binek <radomilbinek w gmail.com> wrote:

>   muszą być takie metody które nie spowodują tak
> znacznego przyrostu prac porządkowych,

Wiem, jak w dużej mierze indukować wyższy poziom
wikipedii. Jednak, gdy kiedyś tu cichutko pisnąłem
o związanym z tym pomyśle, to reakcja była miła,
nawet dostałem linki do prac naukowych (naukowawych :-),
ale nie udało mi się wzbudzić zainteresowania, mimo
że idea była z ogromnych. Cały system, o którym od dawna
myślę to daba + dabanese. Samo daba, czyli data base
już by pomogło wikipedii ogromnie (zresztą wszelkim
"tekstom", od gazet po monografie). Z grubsza chodzi
o zastąpienie tekstów przez "records" bazy danych.
przy tym baza danych (daba) byłaby znacznie
elastyczniejsza od obecnych. Baza danych niemal by
wymuszała dyscyplinę systematycznego
informowania i solidność informacji (w sensie zawartości,
nie w sensie prawdziwości, bo to głównie zalęży od
uczciwości autora)..

Niestety, nie mam warunków, żeby rozwinąć daba.
Gdyby to uczynić, to stopniowo przeszłoby się
od tradycyjnego formatu wikipedii do daba. Istniejące
artykuły po trochu zamieniałoby sie w "records"
(jednym z "fields" byłby tradycyjny artykuł, do zwykłego
czytania), a nowe pisałoby się jako "daba records".
Pisałoby się łatwiej niż dziś, bo daba organizowałaby
autorowi przekazanie informacji dla wikipedii.

Pozdrawiam,

    Wlodek