[Wikipl-l] na przykład "mathematics"

Wlodzimierz Holsztynski sennajawa w gmail.com
Śro, 26 Wrz 2007, 13:02:34 UTC

On 9/26/07, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> wrote:

> Nie bardzo wiem na czym polega rzekoma mierność tego artykułu.

Nie chodzi mi w tym wątku o merytoryczną dyskusję
nad artykułem, lecz o dyskusję nad sytuacją, zakładając,
że w tym lub innym przypadku jest tak jak napisałem
(to nie musi być matematyka).

Co do artykułu "mathematics", to obstaję przy swojej
opinii, i mogę ją uzasadnić, ale to chyba nie jest
zbyt interesujące dla naszego tu forum dyskusyjnego?

DYGRESJA:

A artykuł "matematyka" faktycznie jest beznadziejny.
Napisany chyba przez domorosłego filozofa.

W nauce i matematyce trudno polskiej wikipedii konkurować
poziomem z angielską. Nawet trochę trudno o motywację,
bo mimo sentymentu, gdzieś tam w podświadomości
męczy człowieka, że pisanie matematyki lub o nauce
w polskiej wikipedii jest dla specjalisty irracjonalnym
poświęceniem, czyli stratą czasu. Nie do końca, ale
więcej sensu ma wkład do angielskiej. Ponadto zniechęcają
"poprawki" przez nie mających wyczucia dyletantów.
Chodzi zarówno o meritum, jak i o styl. Matematycy, ale
nie ludzie matematycznie słabi, wiedzą, kiedy pisac formalnie
("ściśle" :-), a kiedy opisowo. Inteligentny czytelnik rozróżni
z łatwością takie dwie sytuacje, przechodzenie od jednej
do drugiej. Natomiast ktoś słaby, ale poczuwający się do
bycia aniołem-stróżem-policjantem ścisłości tekst
zapaskudzi gęstymi frazami typu "w pewnym sensie", czy
są czy nie potrzebne. Itd., itd... KONIEC DYGRESJI

Pozdrawiam,

    Włodek