[Wikipl-l] GDJ

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 26 Wrz 2007, 08:33:07 UTC

26-09-07, Radomil Binek <radomilbinek w gmail.com> napisał(a):

> Ale czy to rozwiąże problem akcentowany przez Polimerka? IMHO nie.
> Najlepszym dowodem na to są stuby. Mamy szablon, mamy kategorie
> techniczne, a stubow nie ubywa a wręcz przybywa. Co więcej ludzie
> zamiast likwidować stuby zaczęli je segregować. Tu może być podobnie.

Dokładnie. Na dodatek możliwość łatwego tworzenia nowych artów przez
newbies psuje potencjalnie strukturę Wikipedii. Będą się pojawiały
masowo arty na tematy, które już w Wikipedii są, tyle że pod innymi
nazwami, będą się pojawiały arty, których jeszcze wprawdzie nie ma,
ale do których nic nie linkuje, bo newbie nie sprawdzi czy są czerwone
linki do haseł na ten sam temat ale o innej nazwie i oczywiście nie
pofatyguje się sprawdzić jakie są zasady nazywania artów itd. Rzecz
jasna teraz również ten problem "nazewniczo-linkowy" istnieje, ale
przy łatwej zachęcie tworzenia nowych artów przez zupełnie
początkujących ten problem narośnie jeszcze bardziej.

IMHO duża masa kiepskich artykułów, niepolinkowanych z innymi nie jest
nam naprawdę do niczego potrzebna - a taki będzie główny skutek
ułatwienia tworzenia nowych artów. Taki kierunek rozwoju byłby może
dobry w pierwszych dwóch latach działania Wikipedii ale już nie teraz.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl