[Wikipl-l] Naruszenie licencji dla grafik wewnątrz wiki

Witek witekkrypczyk w gmail.com
Nie, 23 Wrz 2007, 18:48:35 UTC

23-09-07, Krzysztof Burghardt <krzysztof w burghardt.pl> napisał(a):

> Pozostaje tu jeszcze rozpatrzyć prawa architekta, który ławy poselskie
> zaprojektował ;-) Byłeś zainspirowany jego pracą? A może sejmowe ławy
> są trójkątne, a Ty artystycznie przerobiłeś to na półokręgi?
>
> Póki WarX nie użył twojej grafiki do wektoryzacji, ani jego nie
> zawiera elementów skopiowanych z Twojej to dzieła te są niezależne.
> Kossak malował konie, ale to nie znaczy że już nie wolno ich malować.

Skopiowanych w jakim sensie? Mogę skopiować piosenkę w formacie mp3, a
mogę też ją zaśpiewać, ale w obu przypadkach jest to NPA. Liczy się
tu, czy WarX chciał wykonać obrazek identyczny z tamtym, czy
zaczerpnął jedynie pomysł przedstawienia w formie kółeczek.

Dochodzimy tu do paranoi, bo rysunek poza tym przedstawia suche fakty,
jednak podlega ochronie tak jak np. mapa. Jeśli przerysujemy całość,
to i tak będzie NPA.