[Wikipl-l] Naruszenie licencji dla grafik wewnątrz wiki

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Nie, 23 Wrz 2007, 18:04:20 UTC

From: "Krzysztof Burghardt"
>Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Art. 2, punkt 4:
>"Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku
>inspiracji cudzym utworem."
>
>Przyjmując, że równoodległe kółeczka umieszczone na okręgach
>współśrodkowych są przejawem "działalności twórczej o indywidualnym
>charakterze" (art. 1 ww ustawy) to wciąż nie można za dzieło pochodne
>(opracowanie) uznać tego co zrobił WarX. Nawet gdyby inspirował się
>Twoimi kółeczkami. Nie masz więc żadnych praw do jego grafiki i nie
>można mówić o jakimkolwiek naruszeniu licencji.

To tak jak bys stwierdził, że jezeli patrząc na obraz np Kossaka namalowłem
identyczny to nie naruszyłem jego praw. Kossak ma swój obraz a ja swój.
Myślac w tensposób mozna byłob korzystac ze wszystkiego tlumaczac, ze
zrobiłem to od poczatku sam.
Inspiracja o ktorej piszesz nie polega na odwzorowaniu tylko utworzeniu
swojego utworu noszacego indywidualne cechy. Gdyby użył innej figure, w inny
sposób rozlożył kółka to ok byłaby to inspiracja. A tak to jest odwzorowanie
tyler tylko że przy użyciu innego narzędzia.

DanielM