[Wikipl-l] commons i usuwanie grafik

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Czw, 20 Wrz 2007, 08:42:44 UTC

Dnia Thu, 20 Sep 2007 08:03:13 +0200, Michał Buczyński napisał(a):

> Hmm.. ale o ile pamiętam, obowiązkiem kasującego była notyfikacja i dopilnowanie wycofania z użycia kasowanej grafiki, z przyczyn oczywistych (wyskakujący czerwony link zamiast obrazka).
>
> Jeśli gość tego nie robi, narusza zasady.

Czysta teoria. Przeglądając Commons natykam się na ogromną, naprawdę ogromną ilość brakujących zdjęć w tamtejszych galeriach. Oznacza to, że kasujący zdjęcia admini nie tylko nie starają się czasem, by usunąć plik z innych projektów, ale nawet nie chce im się przewinąć strony z obrazkiem niżej i popatrzeć na listę "strony, w których jest użyta ta grafika".  Ja rozumiem, że w innych projektach grafiki czasem nie są usuwane - toolserver z narzędziem "CheckUsage" może leżeć itp. Ale po pierwsze, takie zaległości powinny być wyrównywane po wstaniu toolserwera a po drugie, nic nie usprawiedliwia nieczyszczenia na własnej lokalnej wiki, gdzie wszystko widać jak na dłoni.

Jeśli mnie pamięć nie myli, 90% takich przypadków to pan Siebrand. Rozumiem, że ktoś może mieć szacunek za ogromną ilość pracy, jaką regularnie wykonuje, i za narzędzia, które napisał. Ale to nie znaczy, że ma być świętą krową i należy tolerować jego, lekko mówiąc, niechlujstwo.

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Jabber id: derbeth w jabber.wp.pl

Wikisłownik to więcej niż słownik! Sprawdź: http://pl.wiktionary.org/