[Wikipl-l] Wikipedia jako korpus języka polskiego

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Nie, 9 Wrz 2007, 18:59:19 UTC

Dnia Sun, 09 Sep 2007 20:56:01 +0200, Michał Kosmulski napisał(a):

> Tak sobie właśnie uświadomiłem, że teksty z Wikipedii mogą stanowić niezły korpus
> języka polskiego

Jasne, sam używam Wikipedii w różnych językach gdy potrzebuję zdań przykładowych do haseł na Wikisłowniku. Niewątpliwą zaletą Wikipedii jest to, że łatwo znaleźć tu różne neologizmy i słownictwo techniczne związane z komputerami. Wadą - kiepska poprawność językowa. Sam ostatnio poprawiałem dwa błędy ortograficzne w haśle "Kraków", znalazłem też jeden w "Benedykt XVI"; "Alfred Hitchcock" zawierał błąd ortograficzny powtórzony 28 razy. Nawet u Niemców pełno jest błędów ortograficznych.

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Jabber id: derbeth w jabber.wp.pl

Wikisłownik to więcej niż słownik! Sprawdź: http://pl.wiktionary.org/