[Wikipl-l] GNU FDL

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 6 Wrz 2007, 10:42:26 UTC

06-09-07, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> napisał(a):

> Nie musi na stronie tytułowej bo Wikipedia nie posiada strony
> tytułowej oraz innych sekcji niezmiennych. Może więc w dowolnym
> miejscu, np: w podpisie do zdjęcia lub jakichś widocznych dla
> czytelnika przypisach. Ogólnie jednak to prawda, że GNU FDL zupełnie
> nie pasuje do Wikipedii. Problem w tym, że w czasie gdy powstawała nie
> było lepszych licencji - a teraz przejście na inną licencję jest
> niewykonalne technicznie, bo trzeba by dziesiątki tysięcy autorów (w
> tym anonimów) w jakiś sposób zapytać (i uzyskać zgodę) na objęcie ich
> twórczości jakąś inną licencją.

Jeszcze dokładniej - to Wikipedia stosuje licencję GNU FDL 1.2 z
klauzulą "rezygnacji z obowiązku cytowania strony tytułowej i innych
sekcji niezmiennych"

Patrz:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Prawa_autorskie

Jeszcze co do linku do licencji - to żeby dana strona była w pełni
zgodna z GNU FDL powinna skopiować do siebie tekst licencji i linkować
do tego skopiowanego tekstu. W praktyce jednak dobrze jest, jeśli w
ogóle linkują - a to czy kierują do swojej kopii czy do oryginału - to
w sumie dla czytelnika jest wszystko jedno.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl