[Wikipl-l] GNU FDL

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Śro, 5 Wrz 2007, 08:25:41 UTC

Dnia Wed, 05 Sep 2007 07:45:52 +0200, Peter Domaradzki napisał(a):

> Z czego wynika - mówiąc językiem prostym - mamy problem z grafikami na
> commons. Ja nie jestem specjalnym fanem tego medium i uważam (quo usque
> tandem...), że należy stworzyć paralelne, polskie medium, w którym
> moglibyśmy się pozbyć (albo użyć na własny użytek) tych paskudnych "fair
> use" wymysłów z en-wiki w tle....
> Piotr "Beliss" Domaradzki

Primo, wynika z tego tylko tyle, że ludzie wypowiadają się o rzeczach, o których nie mają pojęcia. Obowiązująca aktualnie na projektach Wikimedia wykładnia jest taka, że można łączyć tekst i grafiki na różnych licencjach i trzeba czegoś więcej, niż parę głosów laików takich, jak my, by to zmienić.

Secundo, Belissariusie, zaczynasz używać każdej okazji by przypiec Wikimedia Commons. Ta dyskusja nie ma z Commons nic wspólnego, bo również u nas na polskiej Wikipedii (i innych projektach, np. Wikibooks) są załadowane _lokalnie_ grafiki, które mają licencję tylko Creative Commons. Wikimedia Commons nie ma żadnego wpływu na to, że licencje GFDL i Creative Commons są niekompatybilne. A fair use ma się do sprawy CC vs. GFDL tak, jak piernik do wiatraka. Na temat sensu istnienia "polskich Commons" nie będę się wypowiadał, bo to rodziłoby offtopic, zresztą już pisałem, co o tym myślę.

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Jabber id: derbeth w jabber.wp.pl

Wikisłownik to więcej niż słownik! Sprawdź: http://pl.wiktionary.org/