[Wikipl-l] GNU FDL

Krzysztof Burghardt krzysztof w burghardt.pl
Wto, 4 Wrz 2007, 15:21:59 UTC

04-09-07, Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał(a):

> A czy teraz zgodnie z prawem polskim muszę na stronie Wikinews umieszczając zdjęcie z GFDL zaznaczyć, że jest na tej licencji...?

Creative Commons Attribution 2.0 license (a.k.a. CC-BY) is a
non-copyleft free license that is good for art and entertainment
works, and educational works. Please don't use it for software or
documentation, since it is incompatible with the GNU GPL and with the
GNU FDL. ( z http://www.gnu.org/licenses/license-list.html#OtherLicenses
)

Nie możesz zatem w pracach na CC-BY (Wikinews) używać grafik FDL (np.
z Commons) ponieważ tworzysz nowe dzieło składające się z dwóch dzieł,
z których żadne nie może być licencjonowane na licencji drugiego.
Pytanie jaka jest licencja całości? Moim zdaniem nie istnieje.
Ponieważ zarówno autor części FDL-owej nie zgodził się na
licencjonowanie jako CC-BY, ani autor FDL nie zgodził się na
licencjonowanie jako CC-BY (a sa one niekompatybilne).

Ja nie przepadam za CC-BY, ale licencjonuje podwójnie wszystkie moje
zdjęcia na Commons (jak i wkład do Wikipedii - patrz szablon
{{DualLicenseWithCC-BySA-Dual}}) aby nie powodować problemów w
projektach, które wybrały CC-BY.

Jeśli grafika jest na licencji "FDL lub CC-BY" problem znika, gdyż
masz możliwość wyboru i całość obejmujesz po prostu CC-BY.

Pozdrawiam,
--
Krzysztof Burghardt <krzysztof w burghardt.pl>
http://www.burghardt.pl/