[Wikipl-l] GNU FDL

Przykuta przykuta w o2.pl
Wto, 4 Wrz 2007, 10:01:04 UTC

Mam taką prośbę, tworząc artykuł o wykorzystywaniu zdjęć na wolnych licencjach zatrzymaliśmy się w jednym miejscu:

http://pl.wikinews.org/wiki/Czy_na_pewno_wiemy_jak_korzysta%C4%87_ze_zdj%C4%99%C4%87_na_wolnych_licencjach%3F

chodzi o cytat: "Kompozycja z naszej strony, nie wymaga podania autora wystarczy zachowanie licencji."

Chodzi o kwestię rozmumienia i interpretacji GFDL - a tu chodzi o potrzebny komentarz - w którym miejscu licencji jest informacja o tym, że trzeba podać autora danego dzieła? "You may copy and distribute the Document in any medium, either commercially or noncommercially, provided that this License, the copyright notices, and the license notice saying this License applies to the Document are reproduced in all copies, and that you add no other conditions whatsoever to those of this License." - tu jest mowa o copyright notices, ale nie ma powiedziane wprost, że trzeba podać autora dokumentu.

Polskie tłumaczenie "Licencjobiorca może kopiować i rozprowadzać Dokument komercyjnie lub niekomercyjnie, w dowolnej postaci, pod warunkiem zamieszczenia na każdej kopii Dokumentu treści Licencji, informacji o prawie autorskim oraz noty mówiącej, że do Dokumentu ma zastosowanie niniejsza Licencja, a także pod warunkiem nie umieszczania żadnych dodatkowych ograniczeń, które nie wynikają z Licencji." I co to znaczy zamieścić informacje o prawie autorskim - lepiej byłoby chyba o prawach autorskich do dokumentu, by to było zrozumiałe. No, ale ja nie jestem tłumaczem licencji.

W artykule jednak potrzebny jest jakiś komentarz.

pozdrawiam

przykuta

P.S. Zdjęcia fotomontażu użyłem jako załącznika na zasadzie cytatu, ale czy ono jest GFDL? Dlatego dałem szerszy opis na jego stronie.