[Wikipl-l] README: "We the Media"

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Nie, 28 Paź 2007, 23:30:05 UTC

Tak mi się ostatnio nawinęła ciekawa książka do poczytania na temat
współczesnego dziennikarstwa, czyli jak Internet zmienia podstawy tej
profesji, napisana przez profesjonalnego dziennikarza*, pt. "We the
Media" (czyli "My, media" - ewidentne nawiązanie do pierwszych słów
preambuły konstytucji USA: "My, naród"**). Jest tam między innymi
fragment dotyczący Wikipedii, ale opracowanie dotyczy znacznie szerszego
zjawiska.

Nie jest to nowość (wydana w sierpniu 2004), ale za mojej pamięci na tej
liście nikt o niej nie wspominał, a warto. Niestety książka jest po
angielsku, ale za to do pobrania za darmo z sieci i na licencji Creative
Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.0 (CC BY-NC-SA 2.0):

http://www.oreilly.com/catalog/wemedia/book/index.csp

*http://pl.wikipedia.org/wiki/Dan_Gillmor
**http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_Stanów_Zjednoczonych#Preambuła

--