[Wikipl-l] Serwis Nauka Polska

Marcin Sochacki wanted w gnu.univ.gda.pl
Pon, 1 Paź 2007, 12:08:14 UTC

On Mon, Oct 01, 2007 at 01:29:28PM +0200, Tomasz Ganicz wrote:
> Kiedy oni właśnie nie chcą, żeby mirorować ich bazę. Nie jest to
> blokowanie dostępu do bazy dla obywateli, tylko blokowanie bazy danych
> osobom, które chcą na tych mirrorach robić kasę kosztem instytucji, za
> którą płaci podatnik. My też zresztą blokujemy live-mirrorowanie.
> Live-mirrorowanie to pośrednia kradzież łącza. Oni trochę głupio
> rozwiązali to blokowanie live-mirrorów, co przyznał sam gość, z którym
> rozmawiałem telefonicznie i zamierzają to w przyszłości rozwiązać w
> bardziej cywilizowany sposób. IMHO jednak każdy ma prawo bronić się
> przed live-mirrorowaniem.

W pierwszym liście, który do nich napisałem nie odnosili się do
live-mirrora (czyli parsowania strony online, co faktycznie obciąża
zasoby wystawcy), a raczej zwykłych mirrorów.
"Przez sztywne łącza próbowano ściągnąć całą naszą bazę na własne
serwery."

Jeśli ktoś robi komercyjny mirror bazy danych (nie live) i potrafi na
nim zarobić to niech mu będzie na zdrowie. Przynajmniej część podatków
się zwróci.

Przykładowe rozwiązanie to rate limiting. Można to załatwić prostymi
sposobami, np.
http://www.web-development-blog.com/archives/limit-the-number-of-downloads-per-client/

No ale prościej było wymodzić jakiś potężny system w Javie z cookiesami.

Wanted

--
|  -o)  http://wanted.eu.org/
|  /\\  Message void if penguin violated