[Wikipl-l] Skąd edytujemy

Peter Domaradzki belissarius26 w gmail.com
Pon, 1 Paź 2007, 06:12:40 UTC

Wydaje mi się jednak, że należałoby wyeliminować nieaktywnych oraz
uwzględnić zmiany miejsc zamieszkania tych, którzy się przeprowadzili, bo
jak narazie dorabiamy sobie legendę, która nie ma wiele wspólnego z
rzeczywistością. Nie będę sięgał daleko, wystarczy mi moje Chicago, gdzie co
najmniej połowa z wymienionych nie jest aktywna, a jeden od dawna jest w
Polsce. Ja rozumiem, że wycofujący się userzy nie wprowadzają zmian, ale
istnieje chyba sposób na określenie stanu aktywności. Osobiście
proponowałbym uprawnomocnienie zasady - "zawieszasz działalność - zgłoś" z
podaniem na jaki okres czasu. Osoby, które nie zgłosiły i nie dają znaku
życia przez 3 m-ce automatycznie przesuwałbym na listę "zawieszeni w
działalności", a po 12 m-cach na listę "skreśleni" lub "byli". W tej chwili
wszystko wskazuje na to, że są nas tysiące, podczas gdy de facto setki.
Ponadto - przeglądając strony własne wikipedystów - zauważyłem powszechne
ubóstwo informacji. Może należałoby stworzyć szablon "strona własna" i
zobowiązać nowo wstępujących do wypełnienia "wież" i dopisania kilku
"informacji obowiązkowych". Dzisiaj sytuacja jest często taka, że nie wiemy
literalnie z kim mamy do czynienia. I nie chodzi mi wcale o to, by zyskać
informację, że delikwent ukończył uniwersytet im. JPII w Garłaczu na
kierunku Bógwiejakim, ale by podał najważniejsze dane, przydatne we
współpracy. Przy okazji - please - zakażmy używania idiotycznych deklaracji
w stylu "ten użytkownik jest: katolikiem, buddystą, gejem, satanistą,
patriotą, nacjonalistą, heteroseksualistą, wielbicielem stópek panny
Hermenegildy" itp. To niepoważne i nieency. No! To by było na tyle :)
Beliss