[Wikipl-l] Wikipedia - Przekierowania na pewno "zbędne"?

Robert Drózd robdrein w poczta.onet.pl
Pon, 5 Lis 2007, 11:24:43 UTC

Witam,

Dnia 5 listopada 2007 a_bach w poczta.onet.pl napisała:

> Praktycznie wszystkie zadania to "XYZ: blabla" -> "XYZ/blabla"

> Biblia Gdańska - ponad 1300 art.
> Koran - pewnie coś ok. 300
> Kilkanaście innych zadań - 500.

> etc... I to wszystko proponujesz zostawić skoro źródła zbliżają się
> do 10k tekstów? Tyle śmiecia ma zostać? Czy o to na pewno chodzi w przekierowaniach?

A całkiem niedawno ktoś odkrył, że Onet usuwa (względnie przenosi) po
miesiącu niektóre artykuły i przytoczył zasadę "Cool URIs don't
change" http://www.w3.org/Provider/Style/URI

W takich przypadkach jak porządkowanie przestrzeni nazw na
Wikiźródłach MUSI być zachowana "wsteczna kompatybilność". Duże
serwisy internetowe zwykle zmieniają adresy przy redesignach, ale
pozostawiają przekierowania, choćby miały ich być dziesiątki
tysięcy...

Przecież same Wikiźródła zachęcają do cytowania tych tekstów z
podaniem adresu: http://pl.wikisource.org/w/index.php?title=Specjalna:Cite
I co, ktoś korzysta, cytuje, a potem okazuje się, że nie można
sprawdzić źródła.

Niech ktoś mi wyjaśni, na czym *właściwie* polega problem, że te
przekierowania zostają? Czy to jakoś spowalnia działanie serwisu, czy
utrudnia w jakikolwiek sposób edycję lub przeglądanie wikiźródeł?

Pozdrawiam,
Robert

--
Robert Drózd