[Wikipl-l] losuj stronę - czy to naprawdę działa?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Nie, 4 Lis 2007, 22:57:51 UTC

04-11-07, Paweł <ppf9 w poczta.fm> napisał(a):

> Witam wszystkich
>
> Czasami sobie używam funkcji "losuj stronę" i odniosłem wrażenie, że w
> Wikipedii są same hasła związane z geografią(opisy miejscowości, gór
> itp) i jakieś biografie. Czy w Wikipedii naprawdę jest tak dużo haseł
> tego rodzaju, czy ta funkcja jakoś nie działa tak jak trzeba?

Wiele tych haseł geograficznych zostało stworzone przez boty na
podstawie danych z GUS i innych źródeł. Jest ich coś koło 100 - 150
000. Biografii jest w Wikipedii też bardzo dużo - ale to raczej
normalna sytuacja w każdej encyklopedii, że mniej więcej 1/3 do 1/2
haseł to właśnie hasła biograficzne.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl