[Wikipl-l] Gdy SdU łamie zasady Wikipedii

Peter Domaradzki belissarius26 w gmail.com
Czw, 31 Maj 2007, 01:23:52 UTC

Coś bym do tej dyskusji dorzucił - dawno dawno temu wstawiłem hasło
"Franciszek Gruszka", zwykły por. pilot, wprawdzie uczestnik Bitwy o Anglię,
ale prawdopodobnie nikogo nie zestrzelił. A jednak jest ency - dlaczego? Bo
był pierwszym Polakiem latającym na spitfire'ach i ostatnim lotnikiem -
uczestnikiem Bitwy - pochowanym z hororami na cmentarzu wojskowym w Anglii.
Tak więc o jego encyczności świadczą te 2 słowa - pierwszy i ostatni - bez
nich to też byłaby SDU. To, że ktoś postanowił uhonorować własnego dziadka
ma sie do encyklopedyczności jak pięść do nosa. Chyba, że ten dziadek był w
czymś pierwszym lub w czymś ostatnim... ~~~~