[Wikipl-l] Linki zewnętrzne nie dla anonimowych

Wojciech Pędzich wpedzich w wp.pl
Śro, 30 Maj 2007, 18:04:50 UTC

Konrad Kurzacz pisze:
> W coraz większym stopniu Wikipedia zalewana jest masowym spamem w postaci
> nieencyklopedycznych linków. Linkuje się generalnie wszystko co się zaczyna
> na http:// : reklamy, fora internetowe, strony b-klasowych drużyn
> piłkarskich itd. Nie będę nawet wspominał o linkach do stron, które imitują
> coś przydatnego i encyklopedycznego, a w rzeczywistości są przykrywką
> jakiegoś biznesu.
>
> Spamu jest tak wiele, że chciałoby się czasem ze złości pokasować wszystkie
> sekcje z linkami zewnętrznymi. Userzy nie dają rady z weryfikacją
> [...]
Wypada mi się tylko zgodzić. Kiedyś myślałem, że Wiki była, jest będzie
i _musi być_ wiki - otwarta dla wszystkich, możliwa do edycji przez
każdego, sprawę nawet w ten sposób skomentowałem, gdy w Kawiarence padła
kwestia zamknięcia możliwości tworzenia nowych artykułów przez userów
niezarejestrowanych. W przypadku spamu będę cięższy - potwierdzam
obserwację Konrada, a mimo działań Maikkinga, wcześniej Staszka, który
Szybki Jest i kilku innych trzeba byłoby chyba powołać nadwornego
spamweryfikatora, bo nas zaleje. A na to chyba żaden użytkownik się nie
zgodzi, może ja jakiś dziwny jestem, ale mnie po 50 artach wysiadał mózg
i chciałem ciąć wszystko.

Czy istnieje możliwość weryfikacji linków na podstawie obecności w ich
otoczeniu znaczników <ref>? Byłoby to moim zdaniem rozwiązanie
pozwalające na wstawianie rzeczywistych refów, odsiewanie forów, etc.
Poza tym, może dałoby się skłonić np. Bugbota (bo o innych botach
patrolujących nonstop nie pamiętam) do reagowania na słowa kluczowe w
stylu "blogger", "blogi.onet.pl", "fora.pl" czy innych części adresów
serwisów blogowych, forów, etc? Pytam z  punktu widzenia anglisty, nie
programisty, proszę się nie śmiać.

Reasumując, macie moje cztery tyldy.

Wojciech Pędzich