[Wikipl-l] Czcionka w historii zmian

Gemma studio w gemma.edu.pl
Nie, 20 Maj 2007, 14:18:52 UTC

> CSS-ami się nikt ostatnio nie bawił. Może to IE (jeśli dobrze pamiętam z
> niego korzystasz) coś przeskrobał? Wywal pamięć podręczną IE. A może Widok
> → Rozmiar tekstu → Normalny?

Z pewnością się zmieniło, bo sprawdzałem na kilkukompach łącznie z makami.
Jest o 1 stopień mniejsza czcionka. W przypadku Verdany, którą używa
większość, nie jest toproblem, ale na innych krojach, w tym szeryfowych -
tak. No i jeszcze kwestia kompa, przegląarki, stawień, i wzroku
użytkownika - każdy ma inne, a najsłabsi mają problem.

Generalnie jest taka zasada, że w typografii papierowej można sporo
zmniejszać, bo zawsze można kartkę książki czy gazety dać bliżej oczu. W
przypadku komputera tak nie jest, bo rozdzielczość pozostaje ta sama i
będzie tylko bardziej widać to samo złe wyświetlenie. W papierze mamy 1200
albo i wyżej dpi. Na ekranie jest znacznie mniej i nie powinno się
pomniejszać domyślnej wielkości nigdzie.

Czy można tę zmianę cofnąć? Mnie naprawdę bolą oczy na monitorku 1024/768 z
Timesem w domyślnej wielkości. A okularów jeszcze nie noszę. Rozumiem, że do
zmiany dopuścił się młodzieniec z drogim sprzętem, ale dkn. są oprócz niego
jeszcze inni ludzie na tym świecie.

Beno