[Wikipl-l] Propozycja zmian w szablonach

Radomil Binek radomilbinek w gmail.com
Śro, 9 Maj 2007, 15:07:52 UTC

> A według mnie pomysł wcale nie jest aż taki ciekawy. Ten szablon nie jest aż
> tak potrzebny. Pomyślmy o tych, którzy zajmują się edytowaniem treści a nie
> kodu. Disambig w obecnym kształcie może zrobić każdy. Ale jak ktoś tylko
> jako tako zna się na programowaniu, to obsługa szablonu jest dość trudna i
> tylko będzie odstraszać nowicjuszy, a tego naprawdę nie chcemy.

Ja się z tym zdaniem zgadzam. Wikipedia powinna być jak najbardziej
przjazna użytkownikom i jak najbardziej intuicyjna.
Obecnie ze smutkiem obserwujędoążenie cześci "technokratycznej" części
wikipedystów.

W swojej historii wikipedia zrobiła krok w dobrą strone- zastąpienie
htmla kodem wiki w  budowie tabel, który jestznacznie prostszy, z
drugiej strony zaraz potem zrobiłą dwa kroki wstecz wprowadzając
szablony warunkowe, które zniszczyły tą łatwość utrudniajac edycję
tabel znacznie bardziej niż html.

Każde takie posunięcie, przesuwajace jakieś "kompetencje" w tworzeniu
wikipedii do poziomu "specjalistów" jest takim krokiem wstecz. Ułatwi
to być moze pracę maszynom, ale utrudni ludziom.

Zastanówmy się - dla kogo tworzymy Wikipedię - dla ludzi umiejących
posługiwać się botami, bazami danych etc. czy dla przecietnego
zjadacza chleba, którego to nie interesuje i interesować nie będzie?

Każde rozwiazanie komplikujące edycję wikipedii jest odstępstwem od
naczelnych zasad tego projektu. Przypominam, że systemem do którego
dążymy nie jest technokracja a merytokracja.

(To takie moje, laickie POV) Radomil