[Wikipl-l] Wikikonkurs - pieniądze do wzięcia

Wladyslaw Majewski wladek.majewski w gmail.com
Pon, 7 Maj 2007, 08:51:21 UTC

Witam,

> Z samochodem to ciężka sprawa. Rozliczać faktury za benzynę można
> wtedy jak się jeździ samochodem służbowym należącym do danej
> firmy/instytucji. Gdy się jedzie prywatnym to wtedy w delegacji trzeba
> rozliczać kilometry.

Byłbym bardzo ostrożny z refundowaniem kosztów stworzenia różnych
materiałów, nawet jeśli są one intuicyjnie oczywiste, gdyż każdy dobry
materiał wymaga różnego rodzaju nakładów - dotarcia do źródeł itp.

Jeśli już myślimy o płaceniu za materiały, to nie na zasadzie
pokrywania kosztów (których niezbędny poziom jest trudno ocenić), ale
na zasadzie kupowania efektów. W kontekście powyższego przykładu:
wprowadźmy zasadę, że płacimy umowną stawkę za zestaw powiedzmy nie
mniej niż 100 zdjęć opisanych w wikipedii obiektów z obszaru jednego,
dwóch lub trzech powiatów lub też ogłosić konkurs z nagrodami za
najlepsze i najpełniejsze takie zestawy. Z doświadczenia serwisów
pilot.pl i scholaris.pl wiem, że w przypadku zdjęć dodatkowy kłopot
wiąże się z tym, że łatwo o jakieś zdjęcie, a trudno o naprawdę dobre.
Dobre zdjęcie wymaga odpowiedniego oświetlenia, jakiegoś wydarzenia na
pierwszym planie itp. - jeśli się objeżdża kółkiem kolejne miasta i
wsie mając po 10 minut na każdy zaplanowany obiekt, to efekty są...
mało encyklopedyczne.

Pozdrawiam

Władek