[Wikipl-l] listy nazwisk matematyków

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 30 Mar 2007, 08:00:34 UTC

30-03-07, Wlodzimierz Holsztynski <sennajawa w gmail.com> napisał(a):
> Zauważyłem, że zarówno w angielskiej
> jak i polskiej encyklopedii są one bardzo
> niekompletne, niemal przypadkowe.
> Jednak nie widzę możliwości edytowania
> ich. Czy to sa listy tych, którzy znaleźli
> się w wikipedii i żadnych innych?
>
> Ponadto polska lista matematyków dzieli ich
> według krajów, co nie jest szczęśliwym pomysłem,
> przynajmniej w prostej wersji. Przy nazwiskach
> wielu wybitnych matematyków powinien widnieć
> więcej niż jeden kraj. Niby niektórzy występują
> pod kilkoma krajami, ale tego tak łatwo nie widać,
> wrażenie jest mylne. Lepiej chyba dzielić ich
> [...]

Podejrzewam, że chodzi ci nie tyle o listy co o kategorię:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Matematycy

która jest tworzona przez oprogramowanie półautomatycznie, po dodaniu
linku do kategorii w haśle.

O tym jak one działają można przeczytać w:

http://pl.wikibooks.org/wiki/MediaWiki_w_obrazkach/Szukanie_po_kategoriach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kategoryzacja

--
Tomek "Polimerek" Ganicz