[Wikipl-l] Filmografia z filmwebu a NPA

Cancre cancre w interia.pl
Pon, 19 Mar 2007, 13:21:18 UTC

Nie wiem, czy ta kwestia była gdzies poruszana, bo nic nie znalazłam na ten temat, ale jeśli tak, to podrzućcie linka :)

A zatem - czy filmografia skopiowana z filmwebu/filmpolski.pl narusza prawa autorskie? Z jednej strony filmografia to tylko zestawienie faktów, które IMO nie jest  "przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze" (bo gdzie tu indywidualna twórczość?). Zresztą same informacje nie podlegają prawu autorskiemu, a jedynie sposób ich opracowania, przekazania itp.

Dalej jednak w ustawie mozna przeczytać, że "Zbiory, antologie, wybory, bazy danych spełniające cechy utworu są przedmiotem prawa autorskiego, nawet jeżeli zawierają nie chronione materiały, o ile przyjęty w nich dobór, układ lub zestawienie ma twórczy charakter." Jak baza danych (jeśli za taką uznamy filmografię) może mieć cechy utworu i twórczy chrarakter? Czy filmografie z filmwebu mają ów twórczy charakter? :)

Nie wiem, czy mój tok myślenia jest słuszny i czy wogóle poszedł w dobrą stronę... Ale problem nie jest chyba tylko mój, bo z tego co widzę, niektórzy admini takie coś uznają za NPA, a inni nie.

Pzdr, Cancre

Jestes kierowca? To poczytaj! >>> http://link.interia.pl/f199e