[Wikipl-l] Użytkownik zaufany

Dorożyński Janusz dorozynskij w poczta.onet.pl
Nie, 18 Mar 2007, 16:36:22 UTC

Jako pokłosie poboczne, choć wydaje mi się, że ważne, sprawy pełnej blokady na pewien czas hasła [[Pogrom w Krakowie]],  mam propozycję i pytanie.

Na wstępie - na razie nie interesuje mnie, co by o tym sądziła Fundacja i na ile by dla niej było nieistotne (trawestuję swobodnie jakąś niedawną wypowiedź na jakimś forum Polimerka) zapotrzebowania - o ile będzie - społeczności czwartej na świecie wiki.

Co sądzicie o pomyśle wprowadzenia kolejnego poziomu uprawnień, czyli użytkownika zaufanego?

Użytkownik taki byłby usytuowany pomiędzy użytkownikiem zarejestrowanym i adminem, i mógłby edytować strony w pełni zabezpieczone, w tym strony specjalne. Być może mógłby mieć przycisk admiński "rewert", ale wg mnie jest to niekonieczne. Przyznawanie takich uprawnień widziałbym wariantowo - albo w głosowaniu ogólnym (ale wg mnie nie było by to dobre) albo w głosowaniu adminów (to lepsze, bo siłą rzeczy znają dokonania i wpadki innych, a nie tylko słyszeli/nie słyszeli o delikwencie). Przy czym w obu przypadkach byłoby to _wyłącznie_ głosowanie, bez komentowania głosów, w tym swoich, bez dyskusji ogólnej i bez - jak niedawno to określił Julo: dość upokarzających - pytań do kandydata. Poza kwestią przydatności takiego statusu merytorycznie wydaje się, że zmniejszyło by to pęd do uzyskania statusu admina.

I uprzedzając kontrpytania - gdyby taka instytucja zaistniała, nie zamierzam się ubiegać o taki status samodzielnie lub wyrazić zgodę na zgłoszenie przez kogoś innego. Jeśli dla kogoś jest to mało logiczne w świetle wyjaśnień w wątku "Strona zabezpieczona", to powiem tylko tyle, że miałbym wtedy czystą sytuację - sam nie chcę, więc nie mogę się awanturować w sytuacjach takich jak z hasłem [[Pogrom ...] i robić przykrości :-P .

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński