[Wikipl-l] Essjay zlustrowany

Darek Jemielniak darekj w wspiz.edu.pl
Sob, 10 Mar 2007, 09:15:50 UTC

Hello A.J.,

bylo na IRCu o tym ;) Ale moim zdaniem sprawa jest wyolbrzymiana. Także w realu ludzie czasem podają fałszywe informacje o wykształceniu ("więc mam wyższe wykształcenie chociaż studiów nie skończyłem"), były nawet przypadki praktykujących lekarzy czy prawników bez wykształcenia.

Tak zawsze było i zawsze będzie - nie ma co przesadzać ze szczególnym zagrożeniem dla Wikipedii.

Tu mała anegdotka - pracuję od czasu do czasu jako nauczyciel MBA w programie online University of Liverpool. Cały proces rekrutacji do tej roli był elektroniczny - BYĆ MOŻE robili jakiś search na mój temat, ale wątpię, by było to regułą (niektórzy wykładowcy są całkowicie nieguglowalni). Gdyby zdolny siedmiolatek się podszył i sprawdzał w tej roli - nikt by go nie złapał.

Moim zdaniem problemu w zasadzie nie ma, jest jedynie kwestia autolegitymizacji (w dyskusjach Essjay podawał się za profesora, więc mu bardziej wierzono).

pozdrowienia,

Dariusz Jemielniak, a.k.a. "pundit"